HOTARARE
privind strategia SCMD in perioada 2012 - 2014
I.
OBIECTIVE GENERALE
(1) Cresterea numerica a SCMD
(2) Cresterea numarului de filiale in scopul
extinderii actiunii SCMD in toate centrele de garnizoana
(3) Intarirea coeziunii SCMD
(4) Afirmarea SCMD ca aparator al
drepturilor tuturor segmentelor categoriei socio-profesionale a militarilor si
functionarilor publici cu statut special disponibilizati fara drept de pensie,
in rezerva, in retragere si activi
(5) Afirmarea rolului SCMD de aparator al
democratiei constitutionale, al unitatii natiunii si integritatii teriotoriale
a Romaniei
(6) Afirmarea SCMD drept etalon si
coordonator al “Fortei a Treia”, a societatii civile organizate din Romania, in
raport cu Romania politica.
II.
DIRECTII DE ACTIUNE
(1)
Directia organizare/socializare:
a)
Pornind
de la experienta filialelor existente, luand in calcul raportul membri
activi/membri pasivi sau de conjunctura – sporirea treptata a efectivelor SCMD,
prin intemeierea de catre filialele mama a noi filiale in localitatile din
judete sau in cartierele Sectoarelor Capitalei, cu efective de 50-max. 300
membri, pentru a asigura o mai buna cunoastere intermembri, o mai buna
mobilizare si coeziune a filialei;
b)
Pastrarea
principiului existentei in fiecare filiala a membrilor provenind din structuri
diferite ale MapN, MAI si servicii;
c)
Continuarea
organizarii de filiale cu membri tineri, care au alta problematica si alte
obiective pana la pensie, proveniti din disponibilizatii structurilor din MapN,
MAI si Servicii;
d)
Cooptarea,
in baza art. 9/3b Statut, prin votul majoritar al membrilor fondatori, a unor
reprezentanti ai filialelor teritoriale ca vicepresedinti interimari, pana la
alegeri, ai Comitetului Director, pentru o mai buna conlucrare a CD cu BO ale
filialelor, intarirea unitatii si coeziunii SCMD.
e)
Organizarea
de catre CD si BO ale filialelor, in scopul unei mai bune cunoasteri
intermembri dar si a SCMD in lumea militarilor activi si in rezerva a unor
actiuni de socializare, excursii, picnicuri, festivaluri, etc, cu invitati;
f)Organizarea participarii membrilor SCMD
din filiale sau a CD la nivel central la activitatile de socializare si
aniversative ale structurilor MapN, MAI, SRI, alte Servicii;
g)
Stabilirea
Zilei SCMD (18 august) si a unor actiuni de socializare ocazionate de aceasta,
organizate de CD si Bo ale filialelor
(2)
Directia legislativa (pentru o viata
decenta, sanatate, onoare, demnitate):
a)
Abrogarea
legilor 119 si 263/2010;
b)
Restabilirea
statutului de militar in rezerva si a naturii juridice a pensiei, ca pensie
militara de stat, prin promovarea Legii pensiilor militare de stat si a OUG
privind restituirea integrala a cuantumului din decembrie 2010, celor cu
veniturile abuziv scazute. In acest scop se vor face presiuni, la nivel central
si local, asupra Guvernului, majoritatii parlamentare, societatii romanesti in
ansamblu, prin media si alte mijloace de comunicare;
c)
Restituirea
dreptului la munca, in integralitatea sa, prin abrogarea cap. IV/Legea
329/2009;
d)
Reelaborarea
statutelor profesionale pentru MApN, MAI, SRI, alte servicii, in conformitate
cu noile realitati impuse de aderarea la NATO si UE.
e)
Restituirea
drepturilor privind asistenta medicala si medicamentele gratuite pentru militarii
si functionarii cu statut special activi, in rezerva, retragere si familiile
lor;
f)Restituirea dreptului la reconversie
profesionala pentru rezervisti, prin echivalarea studiilor de specialitate si a
cursurilor de formare profesionala, absolvite pe durata carierei;
g)
Tinand
cont de faptul ca SCMD isi continua activitatea pe baza Legii sindicatelor, nu
a Legii dialogului social, pentru a carei abrogare luptam si noi si partenerii
nostri – recunoasterea oficiala de catre MAI, MapN si SRI, pentru SCMD, a
statutului de partener permanent de dialog social si consultant expert in
probleme privind:
·
Decizii
majore de reformare a structurilor militare, politienesti de penitenciare si
informatii existente;
·
Formarea
personalului activ;
·
Acordarea
de grade, ordine si medalii militarilor in rezerva si in retragere.
·
Accesul
membrilor SCMD la bazele si, prin cote-parti, la biletele de tratament
stabilite pentru rezervisti si militarii in retragere;
·
Accesul
neingradit al membrilor SCMD la bazele sportive, de agrement, taberele,
hotelurile, casele de odihna, etc. ale MapN, MAI si SRI.
·
Accesul
nestingherit al membrilor SCMD in caminele de garnizoana, cercurile militare,
alte locatii specifice in acest sens
·
Acordarea
dreptului de preemtiune pentru SCMD in preluarea spre administrare a unor
locatii dezafectate ale MapN, MAI, SRI, in vederea transformarii lor in
asezaminte sociale.
(3)
Directia juridica:
a)
Continuarea
actiunilor in justitie in tara si in strainatate, impotriva discriminarii,
pentru recastigarea drepturilor abuziv incalcate sau anulate de catre regimul
Basescu, pana in momentul promulgarii Legii pensiilor militare de stat;
b)
Formularea,
in continuare, de plangeri penale si actionarea in justitie a persoanelor
vinovate de haosul creat in sistemul de aparare, ordine publica si penitenciare,
in perioada 2009-2012, cu consecinte grave asupra vietii si sanatatii
pensionarilor militari, categoriilor de disponibilizati dar si ale cadrelor
active;
c)
Crearea
unor comisii mixte de verificare a avansarilor facute la rezervisti, in
perioada dec. 2009-martie 2012, reglementarea prin lege a situatiei, actionarea
in instanta a celor vinovati si a complicilor lor;
d)
Crearea
unor comisii mixte care sa verifice acordarea de ordine, medalii si distinctii
militare, ilegal, unor infractori notorii, retragerea acestora si actionarea in
justitie a vinovatilor
(4)
Directia economica:
a)
Plata
cotizatiei se va efectua, de regula, la
sfarsitul anului, pentru anul urmator, sau in lunile ianuarie si iulie;
b)
Declansarea
unei campanii pe sisteme de relatii si mediatic, pentru dirijarea catre SCMD a cotei
de 2% din impozitele pe venit
c)
Atragerea
de donatii si sponsorizari pentru SCMD;
d)
Orientarea
membrilor SCMD, dar si a altor rezervisti cu familiile lor sau a cadrelor
active, catre CAR-urile intemeiate de filiale sau catre CAR “Solidaritatea
sociala” organizat la nivel national
e)
Obtinerea
de spatii de la MapN si MAI ca sedii ale SCMD
f)Obtinerea de facilitati in domeniile
financiar bancar, sanatate, transport, turism, agrement, alte servicii, prin
parteneriate cu firme private.
(5)
Directia munca si patrimoniu:
a)
Largirea
patrimoniului SCMD prin achizitii, donatii, modalitatile prevazute la Cap. II
(2) si in scopul asigurarii de servicii si activitati economice in masura sa
ofere locuri de munca, prioritar pentru membrii SCMD si familiile acestora.
b)
Preluarea
legala de catre SCMD, prin revendicare, in deplina proprietate, in numele
membrilor fondatori ai asociatiilor militare din perioada interbelica si care
astazi sunt membri SCMD, a unor “Casine” si altor locatii construite prin
contributia cadrelor militare;
c)
Restituirea
catre “Cultul Eroilor” a patrimoniului atribuit acestei organizatii prin Actul
Regal de constituire;
d)
Incheierea
de parteneriate cu firme private, care sa asigure locuri de munca, exclusiv
pentru membrii SCMD sau prin SCMD;
e)
Incheierea
de parteneriate cu banci si firme de prestari servicii, in extindere a
activitatii, care sa asigure membrilor SCMD nu numai facilitati ci si locuri de
munca;
f)Obligarea USL, in situatia castigarii
alegerilor, sa respecte punctele din contractul social, privind asigurarea cu
experti si consilieri la ministere de resort, din randul membrilor SCMD, in
proportiile convenite;
g)
Crearea
de catre SCMD a unor puncte de consultanta privind reconversia profesionala si
a unei burse de job-uri;
h)
Crearea
de catre SCMD a propriilor formatori in diferite domenii de activitate, din
viata civila.
(6)
Directia relatii:
a)
Transformarea
SCMD in centrul de raliere si coordonare a societatii civile organizate din
Romania, in scopul sanctionarii clasei politice prin Forta a III-a, ca
alternativa nationala si al organizarii rezistentei romanesti in fata
actiunilor MARILOR ASASINI ECONOMICI MONDIALI;
b)
Adancirea
legaturilor SCMD cu structurile militare si civile din statele membre NATO si
UE;
c)
Dezvoltarea
relatiilor SCMD cu cadrele active din structurile de provenienta, in vederea
atingerii unor obiective de interes comun, cum ar fi crearea si administrarea
Caselor de Sanatate, cu sprijinul Directiilor medicale ale MapN, MAI, SRI;
d)
Refuzul
de a mai raspunde atacurilor declansate impotriva SCMD de slugile puterii
aflate la conducerea ONG-urilor militare, atragerea tuturor rezervistilor din
organizatiile legal constituite de fostii lucratori din MapN, MAI, SRI, alte
servicii, alaturi de SCMD, explicand acestor colegi ai nostri ca urmarim
aceleasi obiective, dar statutul de sindicat ne ofera posibilitatea adoptarii
altor tactici, metode si mijloace necesare atingerii obiectivelor propuse. Cand
unitatea de actiune se va realiza la nivelul militarilor in rezerva si in
retragere, ca parte componenta si coloana vertebrala a societatii civile, vom
putea vorbi si despre unitatea de actiune a natiunii si unitate nationala;
e)
Cresterea
numarului de parteneri interni si externi ai SCMD, prin extinderea sistemului
de aliante in actiunea sindicala, stabilit sub numele de CNSC si a coeziunii in
cadrul CNSC;
f)Promovarea in Parlament, Guvern si
organisme internationale, pe liste de partid sau ca independenti, in conditiile
prevazute de Statut, a unor membri SCMD, ca parlamentari, europarlamentari,
consilieri, experti, pentru a face lobby obiectivelor SCMD;
g)
Crearea,
pe sistem relational, a unor grupuri semnificative de lobby pentru SCMD, in structurile
de decizie nationale si internationale;
h)
Stabilirea
unor legaturi permanente SCMD, la nivelul conducerii ministerelor si
Guvernului, in scopul promovarii obiectivelor SCMD;
i) Adancirea sistemului de realtii si lobby
SCMD in media internationala, nationala si teritoriala.
(7)
In plan politic si mediatic:
a)
Sanctionarea
mediatizata de catre SCMD si partenerii sai a politicienilor care si-au
incalcat promisiunile electorale si protocoalele semnate cu SCMD. Aceasta se
poate face nu numai prin vot ci si prin actiuni gen “Lista rusinii nationale”.
b)
Organizarea
la nivel central a Clubului SCMD.
c)
Pana la
obtinerea mijloacelor necesare unei activitati mediatice independente,
obtinerea unui spatiu de emisie de catre SCMD la televiziunea publica;
d)
Obtinerea
prin relatii personale si parteneriat cu factorii politici de catre centru si
filialele SCMD a unor emisiuni, invitatii de participare, colaborari permanente
la televiziunile, posturile de radio private si presa scrisa, pe suport de
hartie sau online;
e)
Actiune ferma
pentru contracararea atacurilor imagologice la adresa rezervistilor si a structurilor
militare si de ordine publica, in general.