miercuri, 7 noiembrie 2012

Documente adoptate de CNR - Alba Iulia, 2012



HOTARARE
 privind strategia SCMD in perioada 2012 - 2014 


I.                   OBIECTIVE GENERALE
(1) Cresterea numerica a SCMD
(2) Cresterea numarului de filiale in scopul extinderii actiunii SCMD in toate centrele de garnizoana
(3) Intarirea coeziunii SCMD
(4) Afirmarea SCMD ca aparator al drepturilor tuturor segmentelor categoriei socio-profesionale a militarilor si functionarilor publici cu statut special disponibilizati fara drept de pensie, in rezerva, in retragere si activi
(5) Afirmarea rolului SCMD de aparator al democratiei constitutionale, al unitatii natiunii si integritatii teriotoriale a Romaniei
(6) Afirmarea SCMD drept etalon si coordonator al “Fortei a Treia”, a societatii civile organizate din Romania, in raport cu Romania politica.
II.                 DIRECTII DE ACTIUNE
(1) Directia organizare/socializare:
a)                      Pornind de la experienta filialelor existente, luand in calcul raportul membri activi/membri pasivi sau de conjunctura – sporirea treptata a efectivelor SCMD, prin intemeierea de catre filialele mama a noi filiale in localitatile din judete sau in cartierele Sectoarelor Capitalei, cu efective de 50-max. 300 membri, pentru a asigura o mai buna cunoastere intermembri, o mai buna mobilizare si coeziune a filialei;
b)                      Pastrarea principiului existentei in fiecare filiala a membrilor provenind din structuri diferite ale MapN, MAI si servicii;
c)                       Continuarea organizarii de filiale cu membri tineri, care au alta problematica si alte obiective pana la pensie, proveniti din disponibilizatii structurilor din MapN, MAI si Servicii;
d)                      Cooptarea, in baza art. 9/3b Statut, prin votul majoritar al membrilor fondatori, a unor reprezentanti ai filialelor teritoriale ca vicepresedinti interimari, pana la alegeri, ai Comitetului Director, pentru o mai buna conlucrare a CD cu BO ale filialelor, intarirea unitatii si coeziunii SCMD.
e)                       Organizarea de catre CD si BO ale filialelor, in scopul unei mai bune cunoasteri intermembri dar si a SCMD in lumea militarilor activi si in rezerva a unor actiuni de socializare, excursii, picnicuri, festivaluri, etc, cu invitati;
f)Organizarea participarii membrilor SCMD din filiale sau a CD la nivel central la activitatile de socializare si aniversative ale structurilor MapN, MAI, SRI, alte Servicii;
g)                      Stabilirea Zilei SCMD (18 august) si a unor actiuni de socializare ocazionate de aceasta, organizate de CD si Bo ale filialelor
(2) Directia legislativa (pentru o viata decenta, sanatate, onoare, demnitate):
a)                      Abrogarea legilor 119 si 263/2010;
b)                      Restabilirea statutului de militar in rezerva si a naturii juridice a pensiei, ca pensie militara de stat, prin promovarea Legii pensiilor militare de stat si a OUG privind restituirea integrala a cuantumului din decembrie 2010, celor cu veniturile abuziv scazute. In acest scop se vor face presiuni, la nivel central si local, asupra Guvernului, majoritatii parlamentare, societatii romanesti in ansamblu, prin media si alte mijloace de comunicare;
c)                       Restituirea dreptului la munca, in integralitatea sa, prin abrogarea cap. IV/Legea 329/2009;
d)                      Reelaborarea statutelor profesionale pentru MApN, MAI, SRI, alte servicii, in conformitate cu noile realitati impuse de aderarea la NATO si UE.
e)                       Restituirea drepturilor privind asistenta medicala si medicamentele gratuite pentru militarii si functionarii cu statut special activi, in rezerva, retragere si familiile lor;
f)Restituirea dreptului la reconversie profesionala pentru rezervisti, prin echivalarea studiilor de specialitate si a cursurilor de formare profesionala, absolvite pe durata carierei;
g)                      Tinand cont de faptul ca SCMD isi continua activitatea pe baza Legii sindicatelor, nu a Legii dialogului social, pentru a carei abrogare luptam si noi si partenerii nostri – recunoasterea oficiala de catre MAI, MapN si SRI, pentru SCMD, a statutului de partener permanent de dialog social si consultant expert in probleme privind:
·        Decizii majore de reformare a structurilor militare, politienesti de penitenciare si informatii existente;
·        Formarea personalului activ;
·        Acordarea de grade, ordine si medalii militarilor in rezerva si in retragere.
·        Accesul membrilor SCMD la bazele si, prin cote-parti, la biletele de tratament stabilite pentru rezervisti si militarii in retragere;
·        Accesul neingradit al membrilor SCMD la bazele sportive, de agrement, taberele, hotelurile, casele de odihna, etc. ale MapN, MAI si SRI.
·        Accesul nestingherit al membrilor SCMD in caminele de garnizoana, cercurile militare, alte locatii specifice in acest sens
·        Acordarea dreptului de preemtiune pentru SCMD in preluarea spre administrare a unor locatii dezafectate ale MapN, MAI, SRI, in vederea transformarii lor in asezaminte sociale.
(3) Directia juridica:
a)                      Continuarea actiunilor in justitie in tara si in strainatate, impotriva discriminarii, pentru recastigarea drepturilor abuziv incalcate sau anulate de catre regimul Basescu, pana in momentul promulgarii Legii pensiilor militare de stat;
b)                      Formularea, in continuare, de plangeri penale si actionarea in justitie a persoanelor vinovate de haosul creat in sistemul de aparare, ordine publica si penitenciare, in perioada 2009-2012, cu consecinte grave asupra vietii si sanatatii pensionarilor militari, categoriilor de disponibilizati dar si ale cadrelor active;
c)                       Crearea unor comisii mixte de verificare a avansarilor facute la rezervisti, in perioada dec. 2009-martie 2012, reglementarea prin lege a situatiei, actionarea in instanta a celor vinovati si a complicilor lor;
d)                      Crearea unor comisii mixte care sa verifice acordarea de ordine, medalii si distinctii militare, ilegal, unor infractori notorii, retragerea acestora si actionarea in justitie a vinovatilor
(4) Directia economica:
a)                      Plata cotizatiei  se va efectua, de regula, la sfarsitul anului, pentru anul urmator, sau in lunile ianuarie si iulie;
b)                      Declansarea unei campanii pe sisteme de relatii si mediatic, pentru dirijarea catre SCMD a cotei de 2% din impozitele pe venit
c)                       Atragerea de donatii si sponsorizari pentru SCMD;
d)                      Orientarea membrilor SCMD, dar si a altor rezervisti cu familiile lor sau a cadrelor active, catre CAR-urile intemeiate de filiale sau catre CAR “Solidaritatea sociala” organizat la nivel national
e)                       Obtinerea de spatii de la MapN si MAI ca sedii ale SCMD
f)Obtinerea de facilitati in domeniile financiar bancar, sanatate, transport, turism, agrement, alte servicii, prin parteneriate cu firme private.
(5) Directia munca si patrimoniu:
a)                      Largirea patrimoniului SCMD prin achizitii, donatii, modalitatile prevazute la Cap. II (2) si in scopul asigurarii de servicii si activitati economice in masura sa ofere locuri de munca, prioritar pentru membrii SCMD si familiile acestora.
b)                      Preluarea legala de catre SCMD, prin revendicare, in deplina proprietate, in numele membrilor fondatori ai asociatiilor militare din perioada interbelica si care astazi sunt membri SCMD, a unor “Casine” si altor locatii construite prin contributia cadrelor militare;
c)                       Restituirea catre “Cultul Eroilor” a patrimoniului atribuit acestei organizatii prin Actul Regal de constituire;
d)                      Incheierea de parteneriate cu firme private, care sa asigure locuri de munca, exclusiv pentru membrii SCMD sau prin SCMD;
e)                       Incheierea de parteneriate cu banci si firme de prestari servicii, in extindere a activitatii, care sa asigure membrilor SCMD nu numai facilitati ci si locuri de munca;
f)Obligarea USL, in situatia castigarii alegerilor, sa respecte punctele din contractul social, privind asigurarea cu experti si consilieri la ministere de resort, din randul membrilor SCMD, in proportiile convenite;
g)                      Crearea de catre SCMD a unor puncte de consultanta privind reconversia profesionala si a unei burse de job-uri;
h)                      Crearea de catre SCMD a propriilor formatori in diferite domenii de activitate, din viata civila.
(6) Directia relatii:
a)                      Transformarea SCMD in centrul de raliere si coordonare a societatii civile organizate din Romania, in scopul sanctionarii clasei politice prin Forta a III-a, ca alternativa nationala si al organizarii rezistentei romanesti in fata actiunilor MARILOR ASASINI ECONOMICI MONDIALI;
b)                      Adancirea legaturilor SCMD cu structurile militare si civile din statele membre NATO si UE;
c)                       Dezvoltarea relatiilor SCMD cu cadrele active din structurile de provenienta, in vederea atingerii unor obiective de interes comun, cum ar fi crearea si administrarea Caselor de Sanatate, cu sprijinul Directiilor medicale ale MapN, MAI, SRI;
d)                      Refuzul de a mai raspunde atacurilor declansate impotriva SCMD de slugile puterii aflate la conducerea ONG-urilor militare, atragerea tuturor rezervistilor din organizatiile legal constituite de fostii lucratori din MapN, MAI, SRI, alte servicii, alaturi de SCMD, explicand acestor colegi ai nostri ca urmarim aceleasi obiective, dar statutul de sindicat ne ofera posibilitatea adoptarii altor tactici, metode si mijloace necesare atingerii obiectivelor propuse. Cand unitatea de actiune se va realiza la nivelul militarilor in rezerva si in retragere, ca parte componenta si coloana vertebrala a societatii civile, vom putea vorbi si despre unitatea de actiune a natiunii si unitate nationala;
e)                       Cresterea numarului de parteneri interni si externi ai SCMD, prin extinderea sistemului de aliante in actiunea sindicala, stabilit sub numele de CNSC si a coeziunii in cadrul CNSC;
f)Promovarea in Parlament, Guvern si organisme internationale, pe liste de partid sau ca independenti, in conditiile prevazute de Statut, a unor membri SCMD, ca parlamentari, europarlamentari, consilieri, experti, pentru a face lobby obiectivelor SCMD;
g)                      Crearea, pe sistem relational, a unor grupuri semnificative de lobby pentru SCMD, in structurile de decizie nationale si internationale;
h)                      Stabilirea unor legaturi permanente SCMD, la nivelul conducerii ministerelor si Guvernului, in scopul promovarii obiectivelor SCMD;
i) Adancirea sistemului de realtii si lobby SCMD in media internationala, nationala si teritoriala.
(7) In plan politic si mediatic:
a)                      Sanctionarea mediatizata de catre SCMD si partenerii sai a politicienilor care si-au incalcat promisiunile electorale si protocoalele semnate cu SCMD. Aceasta se poate face nu numai prin vot ci si prin actiuni gen “Lista rusinii nationale”.
b)                      Organizarea la nivel central a Clubului SCMD.
c)                       Pana la obtinerea mijloacelor necesare unei activitati mediatice independente, obtinerea unui spatiu de emisie de catre SCMD la televiziunea publica;
d)                      Obtinerea prin relatii personale si parteneriat cu factorii politici de catre centru si filialele SCMD a unor emisiuni, invitatii de participare, colaborari permanente la televiziunile, posturile de radio private si presa scrisa, pe suport de hartie sau online;
e)                       Actiune ferma pentru contracararea atacurilor imagologice la adresa rezervistilor si a structurilor militare si de ordine publica, in general.